Ostatní

Nejen medvědi v zimě spí ...

Written by Jiří Janda on .

Pašáci také. Když moje žena založila před více než dvěma lety sbírku, nezatěžující klubovou kasu, na koupi nafukovacího člunu, který by parta nadšenců z našeho klubu mohla využívat pro vodní výcvik Novofundlandských psů, netušila co ji čeká...

Pašák na Pašmanu

Z původních představ nenáročného levného člunu, který se se sbalí a všude vejde, vykrystalisoval profesionální bytelný nafukováč s pevným dnem u kterého o sbalení moc nepomůže. Sfouklý totiž zabírá prostor jen o 30% menší a to ještě v naprosto nevýhodném stavu jak z hlediska manipulace, tak i z hlediska životnosti. Ne že by to bylo mylné rozhodnutí. Naopak. Kromě našich nenáročných akcí na tuzemských vodách dvě výcvikové akce Novofundlandských psů v Chorvatsku s plně naloženým člunem, ostrými kameny na pobřeží v místech přistávání i jízda na vlnách, jednoznačně prokázaly, že to byla správná volba.

Nicméně skončí jednotlivé akce a nastává Nerudovská otázka: „Kam s ním?“. Z původní Mirkovy představy, že by mohl být u Víchů v garáži rychle sešlo. Ukázalo se totiž, že v garáži by mohl buď „Pašák“ a nebo Víchovic auto. Když jsem tedy nabídl, že bude v garáži u nás, Radka Víchová si sice oddechla, že jejich autíčko nepříjde o střechu nad hlavou, ale zachmuřila pro změnu paní Jandová. Garáž sice máme velkou, ale také dost zaplněnou,   tak proč se „Černý Petr“ přesunul k nám? No jo, ale kdo vymyslel sbírku na člun? A když jsme jako kluci hrávali na schovávanou platilo: „Kdo si to vymyslel-pyká!“

Nemohl jsem ji v tom nechat a napadlo mě řešení. Člun bude bydlet na nebesích, asi jako hraběnka Stradová. Jenomže je o dost těžší, než ten pytel mokré pšenice.

Když se stavěla garáž, počítalo se i vysokými auty a tak projektovaná výška byla téměř 3m a navíc s kolejnicí pod stropem napříč garáží. To se nyní hodilo. Milan Čermák věnoval starý malý závěsný elektrický vrátek, který potřeboval jen trochu poopravit. V Řecku jsme našli s Fratou Kalvodou v jednom krámku šikovné rolny na pojezd a Mirek Vích nechal ve firmě naohýbat profil na zrcadlo člunu pro jeho uchycení. S Jakubem jsme vše posvařovali a smotovali dohromady. Do těžiště našroubovali jeřábové oko.

 

Upravený PašákP Vrátek od Milana Začínáme zvedat... Už jsme výš!
Pod stropem Skoro nahoře Jako hraběnka Stradová Připravený na sezónu!

 

A výsledek? Člun odpočívá pod stropem, plně nafouklý, pověšený zevnitř za dno, takže „jitrnice“ jsou zcela odlehčené - zkrátka ideální stav, jaký výrobce doporučuje. Pašák spí zimním spánkem a čeká na další Fundláckou sezónu!

JJ

 

foto:  V.červený a  JJ

Vytisknout